Science Park
- Skarpt projekt
- Grafisk profil
- Annonsering
- Sociala medier
- Trycksaksproduktion
An impact movement for a brighter future
Om kunden
Jönköping Science Park arbetar med att affärsutveckla hållbara bolag och innovationer.
Problemet
”Kundens” (min arbetsgivares) grafiska profil var mörk och tung, och kändes i början av 2023 som allt annat än framåtlutad och innovativ.
Strategin
Jag ville ge företaget en techig, modern känsla, som skulle locka fler hållbara idéer, bolag och entreprenörer till Science Park.
Lösningen
Jag valde en ljus, något sval färgpalett som var inspirerad av naturen, men som ändå tog för sig och kändes innovativ. Jag skapade även ett antal gradienter som symboliserade övergången till något nytt, eller en gryning.
Jag behöll brödtypsnittet för igenkänning men bytte rubriktypsnitt för att ge mer flexibilitet och kontrast. Logotypens form höll jag också oförändrad men bytte färgsättning på, för att hålla ihop med de nya färgerna.
Utefter den nya grafiska profilen skapade jag allt ifrån rollups, foldrar och bilfolieringar till en hel drös med Powerpointar, annonser och mallar för sociala medier. En webbyrå hjälpte oss även att ta ut profilen till våra helt nya hemsida.







